XLIII Międzynarodowy Konkurs Plastyczny dla Dzieci i Młodzieży
Zachęcamy do udział w XLIII Międzynarodowym Konkursie Plastycznym dla Dzieci i Młodzieży „Moja Przygoda w Muzeum” organizowanym przez . Aby wziąć udział w konkursie należy spełnić następujące warunki:
# Zapoznać się z regulaminem konkursu Regulamin MPM 2022
# wypełnić formularz dla rodzica uczestnika https://forms.gle/JscZBhmVLW8rdMDo8
# wypełnić formularz dla opiekuna plastycznego uczestnika https://forms.gle/44EQxxcMBmGSPcsj6
Regulamin
XLIII Międzynarodowego Konkursu Plastycznego dla Dzieci i Młodzieży
"Moja Przygoda w Muzeum"
I. Cel i założenia konkursu
Celem konkursu jest rozwijanie umiejętności plastycznych dzieci i młodzieży oraz pogłębienie wiedzy o muzeach.
II. Postanowienia ogólne
1) Niniejszy regulamin określa warunki udziału w Konkursie Moja Przygoda w Muzeum.
2) Organizatorem konkursu jest Muzeum Okręgowe w Toruniu, Rynek Staromiejski 1, 87-100 Toruń.
3) Konkurs ma charakter otwarty.
4) W konkursie mogą wziąć udział dzieci i młodzież w wieku od 5 do 18 lat oraz osoby z niepełnosprawnością intelektualną do 25 roku życia zarówno z Polski jak i z zagranicy.
5) Każdy z uczestników może stworzyć dowolną ilość prac w wybranej przez siebie technice/technikach w tym form przestrzennych i multimediów (grafika komputerowa, film).
6) Praca powinna być związana ze zbiorami określonego muzeum lub galerii takich jak: muzea sztuki, historyczne, archeologiczne, etnograficzne, przyrodnicze, techniki, rzemiosła, biograficzne i inne, a także muzea na otwartym powietrzu oraz galerie sztuki, jak również ekspozycje o charakterze muzealnym prezentowane w innej, niż muzealna, przestrzeni wystawienniczej. Ponadto praca musi być związana tematycznie z wybranym eksponatem lub zespołem eksponatów, oddać nastrój i atmosferę towarzyszącą zwiedzaniu ekspozycji, bądź specyfikę działalności danej instytucji . Wykluczone są natomiast muzea martyrologiczne.
7) Uczestnicy mogą realizować projekty artystyczne (prace) w ramach zajęć szkolnych, lub zajęć w instytucjach i ośrodkach kultury.
8) Prace Laureatów zostaną następnie zaprezentowane na wystawie w siedzibie Organizatora.
9) Organizator przygotuje katalog pokonkursowy zawierający zdjęcia prac Laureatów.
III. Techniczne wymogi prac:
1) prace na powierzchni płaskiej (malarstwo, grafika, rysunek i in.) o formacie nie mniejszym niż A4 i nie większym niż A1 (prac wykonanych na płaszczyźnie nie należy oprawiać ani podklejać),
2) formy przestrzenne o wymiarze nie przekraczającym 50x50 cm,
3) grafika komputerowa - wydruk o formacie nie mniejszym niż A4 i nie większym niż A1,
4) multimedia – płyta CD/DVD (filmy maks. do 3 min, nagrane w formacie MP4).
IV. Warunki udziału w konkursie:
1) przygotowanie pracy zgodnej z wymogami Organizatora oraz przesłanie jej wraz ze zgłoszeniem na adres Organizatora,
2) zaakceptowanie postanowień niniejszego regulaminu.
V. Harmonogram
1) Prace należy przesłać do 30 czerwca 2022 r. na adres Organizatora z dopiskiem „Dział Edukacji”.
2) Obrady Jury i wyłonienie Laureatów – do 31 lipca 2022 r.
3) Wystawa pokonkursowa – wrzesień – październik 2022 r.
4) Gala wręczenia nagród i uroczyste otwarcie wystawy pokonkursowej – połowa września 2022 r.
VI. Zgłoszenia
1) Prace konkursowe mogą być zgłaszane przez Muzea, szkoły, instytucje i ośrodki kultury oraz indywidualnie przez rodziców i opiekunów.
2) Zgłoszenie musi zawierać:
a) pełne imię i nazwisko autora pracy,
b) dokładny wiek autora pracy,
c) tytuł pracy,
d) nazwę i adres szkoły bądź instytucji (nie dotyczy prac przesyłanych indywidualnie),
e) pełne imię i nazwisko opiekuna plastycznego (nie dotyczy prac przesyłanych indywidualnie).
3) Ponadto wymagane są: oświadczenie i zgoda rodzica na udział dziecka w Konkursie oraz zgoda rodzica na przeniesienie autorskich praw majątkowych na Organizatora, a także oświadczenie i zgoda opiekuna plastycznego dziecka - do wypełnienia on - line.
VII. Wyłonienie Laureatów
1) Laureatów wybierze Jury złożone ze specjalistów z zakresu sztuki, muzealnictwa i pedagogiki.
2) Jury zakwalifikuje łącznie około 150 prac na wystawę pokonkursową w 5 kategoriach wiekowych:
a) 5-6 lat,
b) 7-9 lat,
c) 10-12 lat,
d) 13-15 lat,
e) 16-18 lat
3) Osobną kategorię stanowią osoby z niepełnosprawnością intelektualną (do 25 roku życia).
4) W każdej kategorii Jury przyzna równorzędne nagrody.
5) Organizator przewiduje również przyznanie nagród dla opiekunów plastycznych (kształcących młodych artystów w domach kultury, galeriach, szkołach specjalnych itp.) oraz nagród dodatkowych:
a) Nagroda Prezydenta Miasta Torunia,
b) Nagroda Dyrektora Muzeum Okręgowego w Toruniu,
c) Nagroda Publiczności.
6) Na uroczystą Galę połączoną z wręczeniem nagród zaproszeni zostaną Laureaci, których prace zostały nagrodzone oraz ich opiekunowie.
7) Dyplomy dla uczestników, których prace zostały zakwalifikowane na wystawę, zostaną przesłane pocztą.
8) W trakcie trwania wystawy pokonkursowej zwiedzający będą mogli głosować na prace, które ich zdaniem powinny uzyskać Nagrodę Publiczności.
9) Nagroda Publiczności zostanie przyznana w każdej kategorii
10) Nagrody Publiczności zostaną rozesłane pocztą.
VIII. Kontakt
Wszelkie pytania dotyczące Konkursu należy kierować drogą elektroniczną na adres mailowy: de@muzeum.torun.pl lub mojaprzygodawmuzeum@gmail.com oraz telefonicznie (056) 66 05 632; fax (056) 622-40-29. Organizator zastrzega sobie prawo do odpowiadania na zadane pytania oraz kontaktowania się z Uczestnikami telefonicznie, na wskazany przez uczestnika numer telefonu lub za pośrednictwem poczty e-mail, na wskazany adres mailowy.
IX. Postanowienia końcowe
1) Organizator ma prawo zmiany postanowień Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w dniu wskazanym przez Organizatora.
2) Nadesłane prace plastyczne nie będą zwracane autorom i przechodzą na własność Organizatora.
3) Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia zaistniałe podczas transportu prac.
4) Prac nie wolno podklejać ani oprawiać
5) Prace plastyczne wykonane z materiałów mogących być zagrożeniem dla ludzi lub zbiorów muzealnych nie kwalifikują się do Konkursu.
6) Zagadnienia nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator.
7) Muzea, szkoły, instytucje i ośrodki kultury ustalają formy organizacyjne oraz zakres upowszechniania i przebiegu Konkursu na swoim terenie.
8) Organizator zastrzega sobie prawo do wstępnej kwalifikacji prac.
Klauzula informacyjna
1. Administratorem danych osobowych jest Muzeum Okręgowe w Toruniu :
Muzeum Okręgowe w Toruniu, Rynek Staromiejski 1, 87-100 Toruń
Sekretariat tel. 56 660 56 12
e-mail: muzeum@muzeum.torun.pl
2. We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem przysługujących praw wyznaczony zostaje Inspektor Ochrony Danych:
Tadeusz Tomoń
e-mail: t.tomon@muzeum.torun.pl
tel. 56 660 56 25
3. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu uczestnictwa Pana/Pani dziecka/Pani/Pana w konkursie Moja Przygoda w Muzeum.
4. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią:
-
art. 6 ust. 1 lit. c i e rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
-
ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781.).
5. Dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi Muzeum zawarło umowy na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.
6. Posiada Pan/Pani prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych swoich/ swoich i swojego dziecka, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a jeżeli przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się na podstawie zgody przysługuje Panu/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie poprzez wysłanie informacji pisemnej na adres Inspektora Ochrony Danych wskazanego w ust. 2
7. Dane będą przetwarzanie do czasu wygaśnięcia wszelkich roszczeń wynikających z uczestnictwa w Konkursie wskazanym w ust. 3 oraz z zastrzeżeniem obowiązków archiwizacyjnych Administratora danych.
8. W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z uczestnictwem w konkursie, przysługuje Panu/Pani:
-
prawo dostępu do swoich danych/danych swojego dziecka oraz otrzymywania ich kopii;
-
prawo do sprostowania (poprawiania) danych;
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa;
-
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych uniemożliwiających realizację umowy może skutkować odmową uczestnictwa Pana/Pani dziecka Pani/Pana w Konkursie.